Missie en visie
Ons IKC biedt meer dan alleen onderwijs. Wij bieden een doorlopende speel-, ontwikkel en leerlijn aan kinderen van 0 t/m 13 jaar. Kinderopvang en onderwijs werken vanuit een gezamenlijke visie en leveren elk een bijdrage aan de uitvoering van onze missie. Dit doen wij voor ieder kind: iedereen is welkom op ons IKC! Wij werken vanuit de kernwaarden: trots, creatief, vertrouwen en samen.

Trots
Wij zijn trots op onze leerlingen en trots op onze pedagogische en didactische aanpak. Dit laten we onze leerlingen en hun ouder(s) / verzorger(s) blijken. Onze aanpak is gebaseerd op een preventieve, positieve manier en spreekt vertrouwen uit naar de leerlingen. Dit leidt tot een resultaat waarbij kinderen trots op zichzelf zijn.

Creatief
Zowel een groep in z’n geheel als de leerlingen individueel, ontwikkelen zich dynamisch. Leerkrachten kijken naar de behoeften van de leerlingen en de groep en stemmen hier hun aanbod en aanpak op een creatieve manier op af. Daarnaast bieden we veel aandacht aan creatieve vakken.

Samen
Wij willen goed zijn in de samenwerking met ouder(s)/verzorger(s) en leerlingen. Ouder(s)/verzorger(s) worden beschouwd als partners in de opvoeding. We willen dat zowel leerlingen als ouders zich gehoord voelen en zich welkom voelen bij ons team.

Vertrouwen
Ouders en leerlingen mogen erop vertrouwen dat wij ons optimaal inzetten om de (sociaal-emotionele) ontwikkeling van hun kind(eren) op ons kindcentrum te stimuleren en te begeleiden.
De maatschappij verandert en wordt steeds sneller en dynamischer. Dit vraagt om aanpassingsvermogen en flexibiliteit van iedereen. Wij geloven dat kinderen zich zelfbewust ontwikkelen als ze zich gewaardeerd voelen en als ze ruimte en verantwoordelijkheid ervaren. Eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn onmisbare elementen in de continue verandering om ons heen. Durven experimenteren, ervaringsgericht leren, talentontwikkeling en ook kritisch kunnen denken om de juiste vragen te kunnen stellen. Dat is wat onze nieuwe generatie nodig heeft. Deze vaardigheden gelden voor zowel de ‘menselijke samenleving’ als voor de ‘digitale samenleving’. Voor steeds meer kinderen is de digitale wereld hun leefomgeving, in meer of mindere mate. Huiswerk maken, spelletjes spelen, content posten en online contacten met vrienden en vriendinnen. Wij vinden het om die reden belangrijk om aandacht te geven aan de ‘digitale geletterdheid’ van leerlingen.